BoyzForum! BoyzForum! - forum gay Indonesia www.boyzforum.com

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Selamat datang di situs Boyzforum yang diarsipkan oleh Queer Indonesia Archive. Forum untuk komunitas gay Indonesia yang populer ini didirikan pada tahun 2003, dan ditutup pada tanggal 15 Desember 2020.

Forum ini diabadikan untuk kepentingan sejarah. Tidak akan ada konten baru di forum ini. Silakan menikmati forum ini sebagai potongan dari sejarah queer Indonesia.

Salam kenal dari Belanda :)

123468

Comments

  • Há, Daniel Dennett...

    Hmmm... as in Daniel Dennett the American philosopher? I LOVE his books n his lectures!

    Waar studeer je nu? In welk vak?
  • edited March 2013
    @twinkylittle u di Amsterdam kan mau apa aja ada.rata2 org indo disana jarang bgt kopdar disana.berdasarkan pengalaman sy ya
  • ya iya sih. tapi kadang2 kangen juga berhaha-hihi dan seru2an dalam bahasa Indonesia. dulu sempet dateng ke acara malam budaya Indonesia di Leiden, terus ke Tong Tong Fair di Den Haag. tapi pengennya si ada temen yang bisa sekali2 ketemu, ngafe di mana gitu, atau nonton konser bareng. @marlboro di belanda kah?
  • @twinkylittle mantan.sebelom imlek kemaren gw baru balik setelah berkelana disana.gw di denhaag.ya rame2 aja temen u ke tong2 fair aja itu kan setahun sekali.u dimana di leiden??
  • ngga, gw di amsterdam.

    oh skr dah balik ke indo yah.

    dulu emang kerja, kuliah, atw wisata di sini?
  • Kerja saya kk.tp sebulan 2 x paling byk ke Amsterdam. Nyasar ke thermos sauna lol
  • jiaaaahhhh.... thermos. termos aer? wkwkwkwk.

    emang di kota tpt tinggal dulu nggak ada gay scene?
  • Ada sich blue river kl gak salah itu kan ada di denhaag.tp ttp biar gmn pun thermos its no 1
  • Hoi @twinkylittle . Precies :D Lees je "Consciousness Explained"? Ik heb het gelezen. Uitstekende verklaring denk ik. Nu wil ik "Darwin's Dangerous Idea" lezen. Maar ik heb geen tijd genoeg.

    Ik studeer in een universiteit die in het noord van Nederland gelegen is (de universiteit is beroemd). Misschien kun je nu raden :D En mijn vak is betrokken bij rechtbanken :)
  • @danieldennett

    Ah, d'accord.

    Nee, dat boek heb ik nog niet gelezen. Ik heb wel 'Breaking the Spell - Religion as a Natural Phenomenon' gelezen.

    Ik neem het aan dat je boeken van Sam Harris, Richard Dawkins, of Christopher Hitchens eveneens hebt gelezen. ;)

    Aan welke universiteit zou je nu studeren? Hmmm... hmmm...
    (Hehehe, natuurlijk kan ik makkelijk raden). Ik ben er geweest.

    Leuk dat je daar bent. Kom je af en toe naar Amsterdam?
  • edited March 2013
    @twinkylittle Ah. "Breaking the Spell" heb ik helaas nog niet gelezen.

    Haha, dat klopt :D vooral Richard Dawkins. Ik hou van "de blinde horlogemaker" :) en "The Selfish Gene" heeft mijn gedachten veranderd :D Omdat je deze schrijvers hebt gelezen, vermoed ik dat je geen geloof hebt? :p

    Hahaha... Mijn stad is ver (een beetje lastig als ik op vakantie wil). Dus kom ik er zelden. Studeer je daar? of niet?
  • Nou, ik ben wel gelovig. Ik geloof in liefde voor mens. Period. Weg met al die skydaddy onzin!

    Als je toevallig in Amsterdam bent, @danieldennett, zouden we een borreltje moeten drinken... en over dit zo'n onderwerp discusseren.

    Ik woon dus nu hier. Daarnaast ben ik ook aan het promoveren, nou, zoiets, hehehehe.

    Weet je dat er een humanistische vereniging in jouw stad is? Heb ik althans ergens gezien toen ik daar rondliep.
  • @twinkylittle

    Hahaha, ik ben het ermee eens! :)

    Zeker hoor! Ik hou van discussie, vooral over deze soort dingen. Komt u naar Pasar Malam dit weekend?

    Wow... ik ben altijd onder de indruk van het promoveren ;) ik herinner me wanneer ik een verdediging zag. Erg super mooi! Wat is uw vak? Wetenschap?

    Ja... er zijn twee.. ik kom vaak om (gratis) Nederlands te leren :p
  • @danieldennett

    U? Ik ben toch geen opa! :D

    Pasar Malam? Oh, hij is er weer. Ik heb nog niet gepland om dit weekend naar Den Haag te gaan. Weet ik nog niet. Kom je wel? Moet je toch even in Amsterdam uitstappen. ;)

    Ach ja. Het klinkt allemaal wellicht indrukwekkend, maar het leven als een promovendus is niet altijd zo. Ik doe iets met onderwijskunde. Wetenschap is meer een filosofie ... of levensbeschouwing voor mij.

    Knap zeg, dat je het Nederlands leert door middels van discusseren met humanisten. Dat is geen makkelijk niveau.

    En voor degene die niet weten wie 'on earth' Daniel Dennett is, kijk er maar naar.

Sign In or Register to comment.